3 månader!

Vad tiden går fort, idag är min prinsessa tre månader.

Natten till idag tillbringades i min säng med mig som boxboll, så jag var sådär pigg i morse när vi gick upp. Lilla råtta! Ätit som tusan har hon med gjort i natt, undrar om hon har en tillväxtperiod... Hon hade ju behövt ta sig en rejäl viktökning nu kan jag tycka. Sedan förra bvc-besöket för två veckor sedan har vi ökat 1,5 cm, och det är ju bra, och 110 gram... inte riktigt lika bra och vi har fortfarande inte kommit över 6-kilosgränsen... Det var så Peter (vår bvc-sköterska) föreslog att lite ersättning är ok att ge om jag tycker det är jobbigt att amma mycket på nätterna. Men eftersom man är envis som en liten åsna, kämpar vi på med enbart tuttning en månad till. Därefter börjar vi med lite gröt om inget radikalt hänt på viktfronten! Om någon nu undrar så var även detta helt ok med bvc eftersom Tjorvas är en pigg, glad och aktiv bebis för övrigt. Hon mår således inte dåligt av sin långsamma viktökning.

Det var dock inte enbart vägning och mätning som stod på schemat hos bvc idag, utan även de eländiga sprutorna. Pappa var med och fick sköta den biten medan jag stod i andra rummet med tårarna lätt rinnande. Jag tycker med andra ord INTE om sprutor *ryyyyser* Biverkningar verkar vi i alla fall ha klarat oss rätt bra från. Hon fick en panodil efteråt och har varit lite mer gnällig än hon brukar vara, men det är allt. Ingen feber efter att panodilen släppt och nu sussar hon gott i sin säng.

Eftermiddagen spenderade vi hos Sofie och Tyra-Myran tillsammans med Amir och Edvin och deras mams. God fika och en massa pladder som vanligt när vi umgås. Va? Var det någon som tycker att vi umgås mycket? Näää, kan jag väl inte tro ;) Men va f-n vi har ju kul tillsammans! Samma värderingar och åsikter om saker och ting...

Som avslutning på dagen tog Matildan och mamsen ett mysigt skumbad (svart vinbär, mmmm...). Mammas leder behövde lite värme (sablar vad jag har ont för tillfället) och kvällsbadet kan vi ju inte missa! Ett par badankor fick också vara med ;)

Kommentarer
Postat av: sicka

Åh va mysigt med bad! får man hyra in sig?

2009-03-04 @ 22:15:27
URL: http://sicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0