Blommor och badbyxor


Busfia i sin nya SVEA-body och PoP-jeansen

Lagen om alltings jäklighet säger att när man kommer hem efter att ha varit ute i tre timmar i halvdant väder, då tittar solen fram! Ja ja, bara att gilla läget, för sticker jag ut näsan försvinner den väl igen och nu sitter vi ändå och boppar.

Vi har varit i stan i dag med Mie och Milo (trevligt som alltid!) och ack vad det inte fanns något kul i affärerna idag! Hur är det möjligt? Två shoppingmaniacs som inte shoppar! Eller inte, var inte riktigt sant, för jag köpte ett par nya badbyxor till Matilda (och nog slank det ner en tröja till Milo med), vilket hon faktiskt behöver då de andra börjar bli något svåra att få upp om den lilla rumpan. Nu fick hon ett par röda Ej Sikke Lej som jag tyckte var supersöta.



Sen fick det även med lite blommor hem idag. Tulpaner och pärlhyacinter.

 


Då vi påbörjat vårt nyttiga liv, tog vi lite lunch på Åhléns, veggiebuffén för mig såklart. Idag tog jag dock bara lite av det som såg gott ut och bara EN gång... Sen en slät kopp kaffe på det. Hur gott som helst. När jag kom hem var jag däremot lite sugen på något gott så då slängde jag ihop en smoothie på banan, frysta osockrade hallon och lite laktosfri mjölk, sablar vad gott! Första gången som jag testade att göra smoothie hemma, men det är helt klart mitt nya godis- glass- och kaksubstitut. Visst måste det vara lite nyttigt?



Kommentarer
Postat av: Katja

Mysigt att vara ute och gå även om solen valde att inte lysa just då :). Klart nyttigare med god smoothie än med godis och kakor! Gott gott :)

2009-03-23 @ 16:17:03
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Mie och Milo

Vi tackar för våra mystimmar ihop:) Milo var liiite uttråkad när vi körde hem så jag fick stanna två gånger och leta upp den utslängda nappen, då saknade jag napphållaren som satt på en annan jacka hemma.

Ja din shopping behöver jag inte kommentera, najsigt:)

Smoothie gör jag lite då och då fast istället gör mjölk så tar jag vaniljyoughurt och det är både mättande, fettfattigt och GOTT! Kör med hallon och banan, eller jordgubb/banan.Tjipp tjopp:)

2009-03-23 @ 16:30:33
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: MammaRussin

hallåj..

klart det blir gott.. mumma.. jag körde också på vaniljyoughurt.. smaskens..



vilketfint blomkruka du fixat..:) det är så fint med vårlökar.. :)



kram

2009-03-23 @ 16:47:49
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0