En erfarenhet rikare

Har jag blivit denna vecka och det är ju alltid trevligt, även om denna erfarenheten i sig inte är så kul. Att det är lätt att misstolka det skrivna ordet var ju ingen nyhet för mig i och för sig, men att jag inte kan använda mig av "min stil" i skrivandet på vissa ställen var däremot en nyhet. Kaxig attityd har jag fått veta att jag har. Hmm, det har aldrig slagit mig att mina formuleringar kan tolkas som kaxiga. (iofs intressant att det finns folk som tycker att jag är kaxig, hihi) Jag har i regel för avsikt att vara lite ironiserande över saker och ting. Att upprepa vad andra redan skrivit ligger ju inte heller för mig riktigt (även om det blir så emellanåt när man ska kommentera saker) utan jag försöker hitta andra vinklingar på saker och ting. Ibland använder jag mig själv som exempel, men det uppskattas inte heller i alla lägen. Nåja, det är ju ingen fara på taket. Nu vet jag hur man inte skriver i ett forum på nätet! Om man inte vet att man enbart har med likasinnade att göra, det vill säga. Kanske ska tipsa S om att använda sig av detta i sitt arbete, hur lätt det skrivna ordet kan misstolkas... Det kan man ju säkert göra en arbetsuppgift av. Kan jag vara så skärpt att jag kommer ihåg det den dagen jag börjar jobba? Det märker vi!

Nu ska jag dock inte sitta här och framhäva mig som en allaccepterande varelse, för det är jag inte! Det finns ju helt klart saker jag retar mig på när folk skriver, men det är inget jag är road av att förmedla till dem (även om det i vissa fall kanske skulle behövas rent språkligt) eftersom alla har sitt sätt att skriva. Oavsett hur jag tolkar saker är det inte min sak att hoppa på folk för mina tolkningar eller för mitt höga nöjes skull. Jag har annat att lägga min energi på!

Så, nu har jag fått ur mig detta. Alltid skönt att få ner sina tankar i ord. Dagen i övrigt har här bestått av målning och tröstande av lille sjuker. Pappa kom och hjälpte mig att grundmåla och sen har jag blaskat på en omgång av den rosa färgen själv. Nu ska vi dock hålla fredag här och inte måla eller fundera över hur ord tolkas!

Fridens liljor gott folk!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hänger inte med riktigt men vi ska nog bubbla lite om detta en dag:) Jag tycker att det finns vissa människor som jag tror är negiativa i sej själv och dom uppfattar all skriven text i sin egna vinkling, med andra ord negativ! Sådant folk ska alltid hacka på något och dom har inte mer vett, that's it:)

2009-03-28 @ 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0