Härlig lördag? NOT!!!

Vaknade sju i morse och var helnöjd eftersom Matilda sovit hela natten. Så skönt. Hon fick komma över för att äta och vi somnade om igen till nio då vi gick upp. När jag bytade på henne märkte jag att hon kräkte upp lite gul vätska och rös av obehag. Konstigt, var min tanke, bara hon inte är magsjuk. Vi satte oss och ammade (till High school musical, vilket är på gränsen till magsjuka det med!) och sen började jag att röja lite, medans Matilda satt i sin stol och rätt vad det var började tösen att spy! Det stod som en fontän ur munnen på henne och hon höll på länge. Alla började flaxa runt här som yra höns för att få in unge och stol i badrummet samt att se till att hunden inte käkade upp kräket... Det sista lyckades inte så bra eftersom helt plötsligt var alla på badrummet och ojade sig. Då fick mamma ryta till här så det blev lite ordning och reda igen. Nu ligger lammfällen i tvätten och huset ska saneras lite. 
Tala om härlig lördag... Stackars liten...

Uppdatering av dagen som gått...
Hon har inte kräkt fler gånger, däremot ligger hon på gränsen till feber istället. Sen får hon sån jäkla magknip emellanåt, hon klamrar sig fast vid mig och joxar med benen och illvrålar. Lilla hjärtat, vad mamma tycker synd om dig. Hon kämpar för att baja med, men det kommer bara lite färgat vatten. För att inte tala om som hon sovit idag! Jag tror hon har varit vaken tre timmar totalt sedan sju imorse, men det är ju skönt om hon kan sova sig frisk. Hoppas att hon är bättre imorgon, vi ska dock inte simma i vilket fall som helst. Känns som att utmana ödet!

Mor och far kom hit idag, så pappa hjälpte Micke att sätta väv i Cajsas rum. Det tar sig! Bara att måla och möblera kvar nu, typ.


Kommentarer
Postat av: Mie och Milo

Men lilla pluttan då! Sådant har jag aldrig varit med om på bebisar men det måste vara hemskt. Hoppas hon slipper fler sådana kaskader! Kram på er! Ska vi ses på måndag vid ca 11 nere i stan?

2009-03-21 @ 18:18:47
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: MammaRussin

nej men fy.. stacars liten..:(

hoppas hon mår bättre nu.. kramis

2009-03-21 @ 19:54:22
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Evelina

Stackars liten!

magsjukan har hittat hir oxå! :-(

2009-03-21 @ 20:07:30
URL: http://metrobloggen.se/evsi
Postat av: Mie och Milo

Skönt att det blivit bättre, läste det på din msn rad. Tack för det du skrev i min blogg, det värmde! Fast det du skrev om spruckna jeans hjälpte inte för det berodde inte på att du är tjock:)

Kram kram och det ska bli roligt att träffas imorgon. Jag ska nog ta med nova jeansen och se om det finns någon tröja/body som kan passa. man kan ju ha allt till jeans men dom där muddarna kan man ju ta upp färgen i.

2009-03-22 @ 09:08:53
URL: http://miemilo.blogspot.com/
Postat av: Anonym

usch stackars liten :-( hoppas det är bättre nu.

2009-03-22 @ 22:35:05
URL: http://frubegovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0