Mammas hjälpreda!


Vilken tvättkorg ska denna ligga i mamma?

Idag har vi varit på långpromenad minsann. Mötte upp Sickan och Eddieponken när de var klara på bvc, för vår promenaddejt. Innan det kunde promeneras var det dock ett nödvändigt ont med mat (kan man vara annat än hungrig runt lunch?) så vi fick ta en sväng inom Max. Underligt system på det stället när det gäller beställningarna och det kändes absolut inte effektivt. Men vi fick mat till sist i alla fall. När vi käkat begav vi oss UPPÅT i staden, inte mot centrum för det är faaarligt när man är shoppingtokig! Promenaden gick till Jordbodalen där vi skiljdes åt och var och en gick hem till sig. (Japp, jag gick hela vägen hem från stan.) Då hade vi fått pratat av oss så vi klarar oss ett tag ;) Det blev ju en rejäl runda, men eftersom det var skönt väder gjorde det ingenting. Ser framemot fler sådana långprommisar efterhand som vädret blir bättre! För att inte tala om till sommaren när vi kan picknicka och mata ankorna där. Mysigt värre!

Nu är det gjort förresten, jag har lagt ut en annons på X... Så får vi väl se när vi hittar rätt husse/matte till henne. Känns ju klart sorgligt att ta det beslutet, men samtidigt det bästa för alla parter. Hon får inte den tid/uppmärksamhet/motion hon ska ha och vi har kroniskt dåligt samvete för det. M jobbar en massa och flänger runt så mycket med alla barnen och jag kan på grund av min axel, inte gå med henne och barnvagn samtidigt, utan blir bara irriterad för att hon drar och jag får ont. Så det kan bara bli bättre, både för henne och oss.

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vilken sötnos. Jag har ett barnbarn som föddes i oktober samma år.

Ha det gott.

2009-03-16 @ 21:28:41
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: (lilla)SysterYster

Haha, lilla sötis där! Redan engagerad i hushållsarbetet :)

2009-03-17 @ 08:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0