Nu är det kväller igen

Har varit en härlig dag och nu har jag hunnit läsa i kapp i era bloggar under kvällen. Kommenterade inte direkt, men bara så ni vet så har jag varit inne och tassat hos er;) 70 inlägg hade jag att gå igenom *pust*

Här kommer en liten rapport från söndagens händelser:

Emils trupp kom fyra (förvisso var de bara fyra anmälda, men det säger vi inte så högt) på gympatävlingen och Cajsaskruttan var med mig och Matilda på badet. Di däringa två stora drullarna levde rövare här hemma. Nej då, de var hemma och hade en kompis här.

Cajsa var verkligen superduktig på badet och hjälpte mig en massa i omklädningsrummet. I vattnet plaskade Cajsa och Matilda runt jättemycket så jag relaxade mest ;) Vi körde även några långdyk, jag skickade och Cajsa tog emot den lilla fisken och det gick hur bra som helst. Eftersom det var sista gången på badet delades det ut diplom. Nu får vi bada själv i sommar och sen blir det ny termin i höst. Ser vi framemot! Det är ju så mysigt med babysim.

Tur att vi hann rama in diplomet innan Matilda lade vantarna på det ;)

Väl hemma knoppade Matilda in i min binge några timmar och jag och the love of my life passade på att inviga våra solstolar vi fick igår. Mysigt värre, så mysigt att jag somnade!

Blev även en promenad i eftermiddags med lilla vovven och skruttan. De stora barnen var inte intresserade av att följa med så jag och Micke fick lite "egentid". Perfekt promenadväder var det med, inte för varmt och inte för kallt och ingen regn eller blåst. Matilda satt upp till att börja med och var helfascinerad av lilla vovven som yrade runt, men efter ett tag blev hon lite pömsig och sjönk längre och längre ner. Ligga I åkpåsen var dock inte ett alternativ...


Busfia

Tröttfia


Det är fantastiskt vackert i brunnsparken nu och att rhododendronen börjar slå ut gör saken enbart bättre. Hittade en sort med oerhört vacker röd färg. Hade hemskt gärna haft en sån buske i trädgården!


Ja, ni ser ju själva... Vill ha!!!

Fortsätter på växttemat: När vi kom hem konstaterade jag att vårt ena träd är mycket intressant. Har jag inte tänkt på tidigare att det är två olika sorter i det. Det är ett plommonträd, men det har en kvist japanskt körsbärsträd inympat.

Vårt lustiga lilla träd

Nehej, nu får jag nog kika lite på Filip och Fredrik innan det är nattidags. Just det, Ben & Jerry bor i frysen igen... Får nog umgås en runda med dem också... Ja ja, jag vet att jag ska köra GI, men det går ju inte när B & J är på besök!!! Vi måste sluta köpa hem sånt där gott. Fy oss...


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin med Filippa

Jag gillar inte heller prinsesstält. Jordgubbstältet kostade 129 kr på Coop Forum :)



Vad söt hon är med sitt diplom!



Kramar



2009-05-03 @ 23:04:44
URL: http://filippalinnea.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Åh super fina bilder!! Ser ut som om ni haft en jätte härlig helg! Många kramar Jenny

2009-05-03 @ 23:12:43
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Emma

En rhododendron ( eller hur de stavas) har jag faktiskt i min trädgård. Jättefint nu när de börjar slå ut!



Låter som en mysig dag för er! Men hur e herrans namn orkar du läsa 70 bloggar??!! jag hinner inte ens med mina 5...=)

2009-05-03 @ 23:55:04
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Mie och Milo

Så fina bilder du har tagit! Man känner nästan doften från brunnsparken:) Dom däringa gula kläderna är så fina..jag vill också ha dem men det blir nog lite väl mycket flicka på min drull:) Skönt att gå en runda i lugn och ro med mannen, sådant gillar jag med men min är ju liiite seg att få med på längre rundor.



Ha det jättebra idag! Kram

2009-05-04 @ 08:45:55
URL: http://miemilo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0