Gräsklipp och promenad


Japp! Det var verkligen hög tid att rasta gräsklipparen en sväng så det passade jag på att göra i eftermiddags när Matilda sov och Micke var vid båten. Det var långt... Eftersom det regnat den senaste veckan har det inte varit läge att klippa tidigare, så det har ju haft 10 dagar på sig att växa sen sist! Nu är det kort och fint igen i alla fall. Känns bra. Nu ska jag bara ta tag i att ringa kusin vitamin så han kommer hit och kör upp all mossa till oss.

När Micke kom hem åkte vi ut till mina föräldrar och blev minsann bjudna på middag. Ugnstekt tonfisk med färsk potatis och någon sorts citronsås. Smakade mycket bra. Efter maten drack vi kaffe... och åt dajmtårta... GI? Ooops, nej det var det inte ju. Därför fick vi ju ta en liten promenad i denna lilla håla som jag är uppvuxen i, lille far försökte slingra sig och stanna hemma och diska. Men tji fick han! Jag jagade ut dem allihop, så nu har Micke fått en guidad tur i denna metropol ;) Vi var ute och gick i en timme så när vi kom tillbaka till huset var det dags att köra hem. Fast på hemvägen passerade vi Mölledammarna och då kom jag på att vi var tvungen att gå en runda där med (bodde därute mitt i ingenstans tills jag var åtta) Det är så härlig bokskog runt ett par dammar. Just löööv it! Gå med barnvagnen där funkar däremot inte, så det var tur att vi hade bärselen med. Matilda var helfascinerad av allt det gröna och satt och babblade som bara den.



Nu sitter (halvligger) vi här i varsin soffa och tar det lugnt framför tv:n. Nöjda med tillvaron och lyckliga över att vi kom ut lite tillsammans idag. Matilda sussar gott i sin säng sedan en timme tillbaka. Förväntar mig att hon kommer över tidigt till mig i natt eftersom hon inte ätit gröt ikväll, så jag ska hoppa i säng i tid jag med så jag får sovit lite innan hon kommer över.

KRAM PÅ ER ALLIHOP

Kommentarer
Postat av: Mie och Milo

Ahh Mölledammarna minns jag också, vi älskade att få ner där och leka! Än om det var ute på vischan så var det mysigt där! Mitt största minne var visserligen från Karin och Nisses ställe, när vi lekte med Evas gamla barbie eller var nere i gamal huset och fick prova gamla fina klänningar, ohhh vilken lycka det var. Och springa in till grisarna och lukta pekka:)kulkul!

Ni har haft en toppendag kan jag förstå och så söt Matilda var i din klänning, det är ju nästan samma mönster som finns på dagens kläder!



Nu ska vi knoppa här, trötta som bara den.

Kram

2009-05-10 @ 21:54:48
Postat av: Mamma Russin

vilka fina kort.. fint på dig och matilda.. :)



vadå är inte dajmtårta GI?? trodde jag.. hihi.. jag har ätir massor i helgen juuu ;)



kram och nattis

2009-05-10 @ 22:42:12
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Katja

Åh där är så mysigt, har gått där en hel del. Fin fina bilder :) Lilla Matilda passar bra i rött!



Har äntligen fått Tuva isäng, hon var piggelin efter att ha sovit en massa efter dagens babysim. Har ert slutat för terminen?



Kram!

2009-05-10 @ 23:28:33
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Malin

Ooh, vilka himla fina kort! O duktig har du varit med gräsklippning och allt.(smyg motion);)



Mmm, vill gärna veta vilken ring det blir sen. Har ni satt datum till bröloppet? Hopplös med minnet, kommer inte i håg om jag läst det.



kram Kram

2009-05-11 @ 00:01:07
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0